Завжди на будь-які пропозиції говорити «ні» незнайомим людям. Якщо дитині комфортніше просто піти або сказати «Вибачте, мама не дозволяє мені розмовляти з незнайомими», навчіть її цьому. Поясніть, що вона при цьому не повинна ніяково себе почувати, це її право.
Поясніть, що дорослі люди повинні просити допомоги у інших дорослих людей, а не у дитини. Майже всі батьки, як мантру, повторюють «Не ходи з чужим дядьком, що б він не пропонував - цукерку, кошеня, ляльку, телефон», але мало хто замислюється про те, що чужий дядько може не тільки пропонувати, але і просити. Природно, можна допомогти бабусі чи дідуся піднятися в автобус або донести до під'їзду сумку, але не можна заходити в чужий під'їзд.
Поясніть, що ніхто не здатний зовні відрізнити «хорошого» людини від «поганого» і що доброзичлива молода дівчина все одно чужа.
Дитина НЕ повинна слухатися всіх підряд дорослих. Це призводить до того, що діти йдуть з чужими людьми або відкривають двері незнайомій людині, яка строго зажадала їй відкрити. Поясніть, кого дитина повинна слухатися, а кого ні, допоможіть їй зрозуміти, хто свої, а хто чужі.
Навчіть дитину не соромитися просити допомоги, якщо вона загубилася, у того, кого можна просити: людини з дитиною, поліцейського, охоронця, працівника місця, де вона знаходиться, - продавця, касира, прибиральниці.
Навчіть дитину довіряти собі, і якщо їй поведінка чужої дорослої людини здається незвичною, не думати, що їй здалося, а вжити заходів до того, щоб захистити себе: піти, втекти, попросити допомоги. Дітям часто ніяково: вони бояться, що дорослий образиться, зрозуміє, що дитина його в чомусь підозрює, буде сміятися над ним. У ситуації, коли дитина не сідає в ліфт з чужою людиною, якщо чужий говорить «Ти що, думаєш, я маніяк?», дитина може поїхати з ним. Це ж стосується знайомих дорослих, які виявляють до дитини незвичайний інтерес: гладять, чіпають за різні місця - дитина часто переконує себе в тому, що йому здалося, чи просто не розуміє, що відбувається, але відчуває, що щось не те. Поясніть, що чужі не повинні до нього торкатися.
Поясніть дитині, що якщо хтось чимось йому загрожує, значить, ця людина чогось сильно боїться. Будь-які погрози і вимоги не говорити батькам про що б то не було - привід відразу вам все розповісти. Поясніть, що якщо хтось намагається змусити дитину щось зробити, погрожуючи чим завгодно, аж до вбивства його батьків, він повинен негайно розповісти про це вам.
Навчіть дитину тому, що він нікому нічого не винен! Якщо хтось про щось просить вашої дитини або щось вимагає від нього, нехай спочатку запитає: чому я повинен це зробити, навіщо мені це? Навіщо мені прокидатися о 4.20, навіщо йти за цією людиною, чому я повинен відкрити йому двері або надіслати свою фотографію?
Навчіть дитину не тільки стежити за часом, але і дзвонити вам, коли вона кудись виходить без вас і коли вона приходить. Покажіть на своєму прикладі, що ви, дорослі люди, робите те ж саме, що ви турбуєтеся один про одного, а не хочете його контролювати, що це нормальна турбота одне про одного. Самі телефонуйте ввечері один одному, коли виходите з роботи. Це корисна звичка, іноді рятує абонента, якщо він не з'являється вчасно.
Вивчіть з дитиною головне правило: якщо ти зрозумів, що загубився, залишайся на місці! Далі слід попросити допомоги у людини з дитиною, працівником цього місця, поліцейським або охоронцем, але категорично не можна йти з того місця, де він загубився, з чужою людиною
Поясніть, що дорослі люди повинні просити допомоги у інших дорослих людей, а не у дитини. Майже всі батьки, як мантру, повторюють «Не ходи з чужим дядьком, що б він не пропонував - цукерку, кошеня, ляльку, телефон», але мало хто замислюється про те, що чужий дядько може не тільки пропонувати, але і просити. Природно, можна допомогти бабусі чи дідуся піднятися в автобус або донести до під'їзду сумку, але не можна заходити в чужий під'їзд.
Поясніть, що ніхто не здатний зовні відрізнити «хорошого» людини від «поганого» і що доброзичлива молода дівчина все одно чужа.
Дитина НЕ повинна слухатися всіх підряд дорослих. Це призводить до того, що діти йдуть з чужими людьми або відкривають двері незнайомій людині, яка строго зажадала їй відкрити. Поясніть, кого дитина повинна слухатися, а кого ні, допоможіть їй зрозуміти, хто свої, а хто чужі.
Навчіть дитину не соромитися просити допомоги, якщо вона загубилася, у того, кого можна просити: людини з дитиною, поліцейського, охоронця, працівника місця, де вона знаходиться, - продавця, касира, прибиральниці.
Навчіть дитину довіряти собі, і якщо їй поведінка чужої дорослої людини здається незвичною, не думати, що їй здалося, а вжити заходів до того, щоб захистити себе: піти, втекти, попросити допомоги. Дітям часто ніяково: вони бояться, що дорослий образиться, зрозуміє, що дитина його в чомусь підозрює, буде сміятися над ним. У ситуації, коли дитина не сідає в ліфт з чужою людиною, якщо чужий говорить «Ти що, думаєш, я маніяк?», дитина може поїхати з ним. Це ж стосується знайомих дорослих, які виявляють до дитини незвичайний інтерес: гладять, чіпають за різні місця - дитина часто переконує себе в тому, що йому здалося, чи просто не розуміє, що відбувається, але відчуває, що щось не те. Поясніть, що чужі не повинні до нього торкатися.
Поясніть дитині, що якщо хтось чимось йому загрожує, значить, ця людина чогось сильно боїться. Будь-які погрози і вимоги не говорити батькам про що б то не було - привід відразу вам все розповісти. Поясніть, що якщо хтось намагається змусити дитину щось зробити, погрожуючи чим завгодно, аж до вбивства його батьків, він повинен негайно розповісти про це вам.
Навчіть дитину тому, що він нікому нічого не винен! Якщо хтось про щось просить вашої дитини або щось вимагає від нього, нехай спочатку запитає: чому я повинен це зробити, навіщо мені це? Навіщо мені прокидатися о 4.20, навіщо йти за цією людиною, чому я повинен відкрити йому двері або надіслати свою фотографію?
Навчіть дитину не тільки стежити за часом, але і дзвонити вам, коли вона кудись виходить без вас і коли вона приходить. Покажіть на своєму прикладі, що ви, дорослі люди, робите те ж саме, що ви турбуєтеся один про одного, а не хочете його контролювати, що це нормальна турбота одне про одного. Самі телефонуйте ввечері один одному, коли виходите з роботи. Це корисна звичка, іноді рятує абонента, якщо він не з'являється вчасно.
Вивчіть з дитиною головне правило: якщо ти зрозумів, що загубився, залишайся на місці! Далі слід попросити допомоги у людини з дитиною, працівником цього місця, поліцейським або охоронцем, але категорично не можна йти з того місця, де він загубився, з чужою людиною
Комментариев нет:
Отправить комментарий