Скретч – безкоштовне середовище
програмування, що дозволяє створювати анімовані та інтерактивні історії,
презентації, ігри… Тут використано принцип Lego: з маленьких
команд-цеглинок збирають цілі конструкції. Розвиває творче мислення,
проектування, передбачливість, системний аналіз, взаємодію…
Особливості:
·
Програмування в блоках,
блоки зроблено так, щоб їх можна було складати тільки синтаксично правильно,
можна додавати нові команди і після запуску програми, в процесі виконання
·
Змішування графіки,
анімації, музики, звуків
·
Обмін проектами
·
Граючись, діти вивчають
такі поняття, як цикли, повторення, умови, змінні, типи даних, події…
Середовище Скретч
1. Встановлення,
файл ScratchInstaller1.4
2. Запуск
3. Знайомство
з середовищем. Вікно складається з трьох блоків:
a. Містить
перелік команд
b. Місце
для написання програми
c. Сцена
зі спрайтом (спрайт – невелике зображення, яке можна рухати по екрану та
змінювати його вигляд).
Крім того, там ще є:
§ Команди
для спрайта (зверху Сцени): перемістити, дублювати, видалити, збільшити,
зменшити (ці ж команди дублюються ПКМ)
§ Команди
нижче Сцени:
·
Намалювати новий об’єкт
·
Вибрати новий об’єкт з
файла
·
Вставити випадковий
об’єкт
§ Сцена:
фони – можна намалювати, імпортувати, створити за допомогою камери. Сцена
подана за допомогою декартових координат, де точка (0;0) – центр Сцени, крайні
точки (240;180), (-240;180), (-240;-180), (240;-180). Можна добавити свою
Сцену: Scratch/Media/Backgrounds, зображення має бути
480х360 формату jpg
або gif.
4. Керування
спрайтами
Є 8 блоків, за якими
здійснюється керування.
a. Рух
– можна рухати спрайти по сцені
b. Вигляд
– змінює зображення спрайта на Ваш смак
c. Звук
– відтворення звуків та музики. Добавити свою музику: Scratch/Media/Sound/Music Loops у форматі wav або mp3
d. Олівець
– можна малювати за допомогою спрайта по поверхні Сцени
e. Керувати
– блоки керування, використовуються вкупі з іншими блоками
f. Датчики
– дозволять дізнатися про положення спрайтів та стан середовища (колір,
наявність дотику до інших спрайтів)
g. Арифметика
– виконання обчислень
h. Змінні
– блоки змінних
5. Складання
програми
Перетягуються блоки з
лівої частини у середню.
Якщо спрайт вийшов за
межі Сцени – ПКМ на значку спрайта->Показати
(повертає спрайт в початкове положення на сцені).
Скрипт – програма для
Скретча.
Найлегша програма на
рух спрайта (файл Проба4):
Демонстрація файла
Проба3 (з образами). Розглянути роботу програми в трьох режимах, з’ясувати відмінності.
Можна повернути
Приймати тільки з ліва на
право
Не повертати
Задачі по
Й.Я.Ривкінду
1.
Установіть Рудого
кота в лівому нижньому куті сцени. Подайте коту команди, щоб він дійшов до
центра сцени, привітався протягом 5 секунд і повернувся в початкове положення
(файл Задача1)
2.
Складіть алгоритм,
за яким Рудий кіт намалює на сцені два прямокутники різних розмірів і зі
сторонами різних кольорів так, щоб вони розміщувались один всередині іншого
(файл Задача4)
Завдання: задачі 2,5
Комментариев нет:
Отправить комментарий