среда, 27 августа 2014 г.

Виступ на районному МО

Скретч – безкоштовне середовище програмування, що дозволяє створювати анімовані та інтерактивні історії, презентації, ігри… Тут використано принцип Lego: з маленьких команд-цеглинок збирають цілі конструкції. Розвиває творче мислення, проектування, передбачливість, системний аналіз, взаємодію…
Особливості:
·        Програмування в блоках, блоки зроблено так, щоб їх можна було складати тільки синтаксично правильно, можна додавати нові команди і після запуску програми, в процесі виконання
·        Змішування графіки, анімації, музики, звуків
·        Обмін проектами
·        Граючись, діти вивчають такі поняття, як цикли, повторення, умови, змінні, типи даних, події…
Середовище Скретч
1.     Встановлення, файл ScratchInstaller1.4
2.     Запуск
3.     Знайомство з середовищем. Вікно складається з трьох блоків:
a.     Містить перелік команд
b.     Місце для написання програми
c.      Сцена зі спрайтом (спрайт – невелике зображення, яке можна рухати по екрану та змінювати його вигляд).
Крім того, там ще є:
§  Команди для спрайта (зверху Сцени): перемістити, дублювати, видалити, збільшити, зменшити (ці ж команди дублюються ПКМ)
§  Команди нижче Сцени:
·        Намалювати новий об’єкт
·        Вибрати новий об’єкт з файла
·        Вставити випадковий об’єкт
§  Сцена: фони – можна намалювати, імпортувати, створити за допомогою камери. Сцена подана за допомогою декартових координат, де точка (0;0) – центр Сцени, крайні точки (240;180), (-240;180), (-240;-180), (240;-180). Можна добавити свою Сцену: Scratch/Media/Backgrounds, зображення має бути 480х360 формату jpg або gif.

4.     Керування спрайтами
Є 8 блоків, за якими здійснюється керування.
a.     Рух – можна рухати спрайти по сцені
b.     Вигляд – змінює зображення спрайта на Ваш смак
c.      Звук – відтворення звуків та музики. Добавити свою музику: Scratch/Media/Sound/Music Loops у форматі wav або mp3
d.     Олівець – можна малювати за допомогою спрайта по поверхні Сцени
e.      Керувати – блоки керування, використовуються вкупі з іншими блоками
f.       Датчики – дозволять дізнатися про положення спрайтів та стан середовища (колір, наявність дотику до інших спрайтів)
g.     Арифметика – виконання обчислень
h.     Змінні – блоки змінних
5.     Складання програми
Перетягуються блоки з лівої частини у середню.
Якщо спрайт вийшов за межі Сцени – ПКМ на значку спрайта->Показати (повертає спрайт в початкове положення на сцені).

Скрипт – програма для Скретча.
Найлегша програма на рух спрайта (файл Проба4):

Демонстрація файла Проба3 (з образами). Розглянути роботу програми в трьох режимах, зясувати відмінності.

 


                 Можна повернути
                 Приймати тільки з ліва на право
                 Не повертати

Задачі по Й.Я.Ривкінду
1.     Установіть Рудого кота в лівому нижньому куті сцени. Подайте коту команди, щоб він дійшов до центра сцени, привітався протягом 5 секунд і повернувся в початкове положення (файл Задача1)
2.     Складіть алгоритм, за яким Рудий кіт намалює на сцені два прямокутники різних розмірів і зі сторонами різних кольорів так, щоб вони розміщувались один всередині іншого (файл Задача4)


Завдання: задачі 2,5 

Комментариев нет:

Отправить комментарий